Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(1)
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Bagan-Kurluta Katarzyna
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Olek-Redlarska Zofia (1955- )
(1)
Poniatowicz Marzanna (1963- )
(1)
Zdanowicz Mieczysława
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Temat
Adopcja
(1)
Budżety miejskie
(1)
Dług publiczny
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Młodzież niedowidząca
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Niewidomi
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Rola społeczna
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Sens życia
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Układ z Schengen (1985)
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 347-365.
Celem teoretycznym pracy jest ukazanie roli lokalnego długu publicznego w systemie finansowym jednostek samorządu terytorialnego (JST) w Polsce, celem empirycznym - wskazanie sposobów racjonalizacji zadłużenia w tych jednostkach. W pracy zbadano przyczyny i mechanizmy powstawania długu samorządowego, dokonano identyfikacji jego podstawowych cech jakościowych i ilościowych, a także określono najważniejsze determinanty, zarówno po stronie uwarunkowań prawnych jak i ekonomicznych. Biorąc pod uwagę fakt członkostwa naszego państwa w Unii Europejskiej, analizą porównawczą objęto również inne kraje członkowskie.
Hipoteza główna pracy przedstawia się następująco: wzrasta rola instrumentów dłużnych w systemach finansowych jednostek samorządu terytorialnego, ale efektywność ich wykorzystania jest wciąż zbyt niska. Istniejące w polskim systemie finansów publicznych uwarunkowania prawno-ekonomiczne, a także polityczne i organizacyjne ograniczają możliwości efektywnego wykorzystania lokalnego długu publicznego jako instrumentu polityki rozwojowej jednostek samorządu terytorialnego. - [z Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341.22UE [Czytelnia dla Dorosłych] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera nast. rozdz.: Niepełnosprawność wzroku - w świetle literatury przedmiotu; Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku - kontekst teoretyczny; Akceptacja niepełnosprawności; Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku; Jakość życia osób niepełnosprawnych; Role społeczne; Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych; Analiza i interpretacja wyników badań własnych; Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku; Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień.
Książka
W koszyku
W kręgu kultury i literatury dla dzieci / Zofia Olek-Redlarska. - Wydanie drugie poprawione i uzupełnione. - Białystok : Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, 2019. - 254 strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 235-254.
(...) Autorka obejmuje refleksją badawczą następujące kręgi tematyczne: wybitni twórcy: Konopnicka, Amicis, Korczak, Papuzińska, Wilkowski; edycje tekstów np. „Świerszczyk” i baśnie; poezja dla dzieci np. kołysanki, motyw domu, dydaktyzm i przez dzieci tworzona; edukacja wczesnoszkolna (odbiór, proces dydaktyczny). W rozprawach tworzących monografię stara się przekazać swoje przemyślenia, odczucia, własną hierarchię wartości, a także podpowiedzieć, jak można i jak skutecznie docierać do młodych czytelników. Monografia przekonuje o erudycji Autorki, jej wiedzy merytorycznej i znajomości tekstów tworzonych dla dzieci, o jej przygotowaniu dydaktycznym, a także – jej miłości do dziecka, czytelnika, ucznia i do literatury oraz tradycji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091)-93 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej