Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
(7)
Autor
Olszewska Bożena (filolog)
(5)
Pajączkowski Olaf (1988- )
(3)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936-2020)
(1)
Jastrzębowska Grażyna
(1)
Modrzejewska Krystyna (1952- )
(1)
Słodczyk Janusz
(1)
Urbańczyk-Tulik Lidia
(1)
Żarczyńska-Hyla Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Literatura dla dzieci
(4)
Literatura dla młodzieży
(3)
Tematy i motywy
(3)
Rodzaje i gatunki literackie
(2)
Bajkoterapia
(1)
Biografistyka
(1)
Dzieciństwo
(1)
Literatura chrześcijańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Logopedia
(1)
Miasto
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Porazińska, Janina (1888-1971)
(1)
Powieść biograficzna
(1)
Proza
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
rozwój demograficzny
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
Monografia
(2)
Bajki terapeutyczne
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(5)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091)A/Z [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, ISSN 1233-6408 ; nr 587)
Bibliografia na stronach 175-181.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091) [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie stanowi próbę połączenia osiągnięć współczesnej pedagogiki, psychologii i psychoterapii, a także bajkoterapii w prostą formułę, którą nazwano interwencjami terapeutyczno-wychowawczymi i zaadresowano do dzieci przejawiających indywidualne trudności w funkcjonowaniu. Interwencje te mogą przebiegać zarówno w sposób bezpośredni, czyli rozgrywać się między dorosłym a dzieckiem, jak i w sposób pośredni – metaforyczny, z udziałem fikcyjnego terapeuty, który pojawia się w wymyślonym specjalnie dla dziecka opowiadaniu korygującym. Niewątpliwym atutem książki są przykłady takich opowiadań tworzonych dla konkretnych dzieci, dodatkowo opatrzone komentarzami. Książka adresowana jest nie tylko do rodziców, ale i do pedagogów różnych specjalności – nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej czy też pracowników placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podjęta problematyka może również zainteresować studentów pedagogiki. [opis ze strony http://wydawnictwo.uni.opole.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615.851:028 [Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091)-93 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Jak uczynić z dziecka geniusza? Czy Kopernik był kobietą? Jak mówić prosto o trudnych sprawach? Jakie funkcje odgrywa opowieść biograficzna? - to tylko niektóre z pytań, na które czytelnik znajdzie odpowiedź w kolejnym, trzecim już pokonferencyjnym tomie z cyklu „Stare” i „nowe” w literaturze dla dzieci i młodzieży. Tym razem głównym tematem wspomnianego tomu stały się biografie adresowane do młodego czytelnika. Autorzy poszczególnych artykułów ukazali mechanizmy konstrukcji świata przedstawionego i tworzenia sylwetek sławnych ludzi z „żabiej perspektywy”, wnikliwie przyglądając się narracji, funkcjom biografii, jej rodzajowym i gatunkowym odmianom, ich miejscu w edukacji szkolnej. Książkę otwiera wypowiedź znanej współczesnej pisarki Anny Czerwińskiej-Rydel, w której mowa jest o autorskim trudzie, intelektualnej przygodzie i celowości uprawiania biografistyki przeznaczonej dla młodego odbiorcy; całość zamyka informacja Marii Kulik poświęcona obecności na współczesnym rynku wydawniczym wspomnianej tu odmiany biografistyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091)-93 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
I szli tak wolno, wąwozem pod górę, aż im wieś z oczu znikła” - to jedno z końcowych zdań popularnej noweli Bolesława Prusa pt.„Antek”, które otwiera przed czytelnikiem wiele dróg interpretacji, daje wiele możliwości zakończeń. A to z kolei pokazuje jak ważne miejsce zajmują w literaturze małe formy narracyjne, również te adresowane do niedorosłego odbiorcy. To właśnie im poświęcony został (co sygnalizuje drugi człon tytułu) kolejny, już czwarty, tom z serii „Stare i nowe w literaturze dla dzieci i młodzieży” pod redakcją naukową Bożeny Olszewskiej i Olafa Pajączkowskiego. Złożyły się nań artykuły badaczy literatury dziecięcej, literaturoznawców, językoznawców, antropologów kultury, dydaktyków literatury, bibliotekoznawców, wszystkich tych, którym bliska jest literatura dla młodego odbiorcy. Autorzy przekonują, że małe nie znaczy gorsze, mniej wartościowe, wręcz przeciwnie. Powołując się na przykłady z dawnej i współczesnej literatury , pokazują, że krótkość tekstu ma swoje artystyczne konsekwencje w strukturze utworu, konstrukcji fabuły, kreacji bohaterów, typach i sposobach narracji, tematyce, doborze wątków i motywów, prowadzonej refleksji. Zwracają uwagę na trudności z jakimi borykają się twórcy małych form. Analiza i interpretacja małych narracji: wierszy, opowiadań, opowieści, powiastek, legend, listów, przysłów pozwala na dialog z tradycją, snucie refleksji w różnych kontekstach: genologicznych, kulturowych, dydaktycznych, filozoficznych. Dopełnieniem tomu są refleksje nad najnowszymi formami, np. blogami, ich związkami z pamiętnikiem, dziennikiem, autobiografia, sylwiami. Tak więc cały czas „stare” konfrontowane jest z „nowym”, stare wersje baśni i legend z nowymi narracjami, stare tematy z nowymi. Szerokie spektrum podjętych tematów i wątków zachęca do lektury tomu i sprawia, że każdy znajdzie w nim coś interesującego dla siebie. Książka adresowana jest do badaczy literatury dziecięcej, literaturoznawców, dydaktyków literatury i języka polskiego, bibliotekoznawców, nauczycieli, studentów, pedagogów i rodziców. [opis ze strony http://wydawnictwo.uni.opole.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091)-93 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci i Młodzieży
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82(091)-93 [Czytelnia dla Dzieci i Młodzieży] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej